Min dag

DAGEN
Idag tog jag mig till skolan och jag kom i tid men usch asså. Först vart de buss mellan södertälje c och hamn. Sen vart de pendel från hamn till sthlm och de var hur mycket folk som helst. Har aldrig varit med om så mycke folk på tåget. Men väl i sthlm några min sen så skyndade jag mig till t-banan och vad möttes jag av där. BOM De var HUR mycket folk som hels. Men jag stälde mig perfekt och hamnade precis vid en dörr. Men jag behövde inte ta ett ända steg in i tåget för de hjälpte de mig där bak. Alla bara knuffade in mig som djur. 8.48 kom jag in till ropsten och då ska bussen gå ut till bosön och jag ser bussen så jag och en kille från skolan springer men nej när vi kom ner så åker bussen. FÖRSTA GÅNEGN DEN ÅKER I TID! den väntar alltid in 48 tåget. Men inte idag då när det bara gick 10 mins trafik och var hur mycket folk som helst. Så då fick man stå och vänta i 9 min tills nästa bussen som inte går ända till bosön så då fick de bli en promenad på 10 min. Men i tid var jag och de var skönt de. 

hem gick de bra. Bara att vi blev 8 min sen från sthlm pga att personal va sen. Haha rätt roligt. Även pendeltågs personalen kommer sent till jobbet. Men inte så bra eftersom ALLA andra blir sena då. 
Men jag kom hem och behövde inte skynda mig i väg på träning som tur va. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback