OS IGÅR

Hejsan vart inget inlägg igår om friidrotten. Var rätt trött i går kväll när jag kom hem från SM. 
Tänkte först skriva om gårdagens i OS friidrotten. Kommer senare om min SM tävling. Min sista junior sm tävling var de. Men jag tänkte fixa fram foton i från tävlingen och lägga ut samtidigt. Så jag hoppas att det kommer i kväll senast imorgon. 
 
Men nu till OS. Igår var det släggfinal för damerna och det vart en strulig tävling. Tyskan kasta långt men fick inte sitt resultat och de var så sjukt. Men EN TIMME efter tävlingen var klar fick hon veta att koastet som inte kunde mätas tog henne till en 3:e plats istället för en 8:e då hade kinesen redan firat sitt brons och dom lämnade så klart in en protest. så det var riktigt rörigt för min idol 
 
Läs om detta HÄR 
 
 
bild i från sportbladet. 
Möte efter tävligen i en timme. 
 
Men vann gjorde
Tatjana Lysenko från ryssland på nytt olympiskt rekord. 
 
Sen var de även ett Världsrekord. och det var USA som stod för de. 4x100m damer satt ett nytt fint WR 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback