Sätra Spelen

Idag tävlade jag i sätra spelen!!

Vaknade kl 12 idag det var verkligen hur skönt som helst att sova så länge.
Gick upp käkade frukost och sen började ta på mig tävlingskläderna och packa väskan.

Sen åkte pappa och jag till sätra
släggtävlingen började 15.00 men det blev lite försenat och alla klasser skulle kasta samtidigt så det blev kanska mycket folk och det tog tid. 2 timmar tog hela kasttävlingen!

Mitt första kast blev inge vidare. Blev bara 28 m det gick verkligen inte men sen blev det bara bättre.
i 4 kastet blev det 32m och det var nytt årsbästa och sen blev det lite sämre i 5 31 något men sen i sista kastet,
Jag laddade jätte mycket och tog det lugnt sen gick in i ringen tog ett djupt andetag och blundade tänkte igenom hur jag skulle kasta andades ut öppnade ögonen sen började jag snurra!
Bästa snurrade jag hade gjort på tävling blev det bra höjd kunde bli lite bätte och jag kunde ha snurrat lite snabbare i sista som jag brukar göra på träning. MEN
DET BLEV PERS!!!!! :D
Pers idag hur glad som helst har inte persat sen 2006 !! så blev hur glad som helst.
Det blev 34.43 hade 34.25 innan.
Det var också första gången som jag persade i sista kastet! Brukar vara sämre bara för att man vill så mycket i sista! Men idag så ville de sig! :D

Men nu måste jag träna slägga för att kunna bli bättre! Har gjort nu 3 slägg tävlingar i år men inte tränat utomhus
Så nu måste jag kasta slägga för att det ska kunna gå bättre och att jag kommer över 35 m

Nästa släggtävling bler sayo i sollentuna 7 juni då vill jag ha tränat slägga och jaf vill gära vara över 35 m då!

Slägga

L.Johansson
idag en glad Louise

Kommentarer
Postat av: Sannah

Heej! Vill du ha en ny design? Kika in på min blogg i så fall vettja, jag lottar ut nya varje dag! :)
http://saanzil.blogg.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback