Åland

Ja vi kom hem från Åland igår men jag var så trött så jag orkade inte skriva blogg då. Sen orkade jag inte tidigar idag heller.. Eller jag kollad på friidrott på tv sen efter det så orkade jag inte..

Så nu kommer det om Åland :
Ja vi åkte ju i fredas och kom hem i går kväll vid 10.. Fredas var vi och käka pizza på åland och hade det trevligt. Och sen på lördag morgon så var det crazy games med stövel kastnig och lite annat roligt. Sen var vi i väg och köpte lunch och käka å så. Sen var det bara att åka tillbaka till arenan för jag skulle springa 80m H som gick sådär.. Jag persade men på uppvärmnigen så när jag skulle springa över häckarna så slog jag i en häck för jag kom fel till häcken och slog i knät så det blev svullet och ett lite sår. Så det kunde ha gått bättre än vad det gjorde..

Lite senare så sprang jag 800m och det gick också bra tycker jag. Kunde ha tagit i lite mer men jag trodde inte att jag skulle orka om jag gjorde det..

Första dagen då 2:a i 80mh med nytt pers och 800m 1:a men jag var själv i 800m
Efter tävligen var vi och käks midda och sen badade på mariebad och det är ju alltid lika roligt..

Söndag:
Kom till arenan ganska trött och kände av knät jag hade lagit i på häcken dan innan men när jag sprang 100m så kände jag inte så mkt. och en rätt bra tid fick jag för att vara så tidigt på morgonen.
Efter 100m loppet var det spjut och det kändes jättebra på in kastnigen men sen i andra kastet så sträckte jag insidan av låret men jag kastade vidar och i näst sista kastet så skicka jag i väg spjut 27.39 som var nytt pers och innan hade jag haft 27,06 och inta varit över 27 m på över 2år. Men nu var jag över 27 två gånger.. SÅ det kändes bra fast jag fick ont i låret.. Efter spjutet gick jag upp på läktan och vilade lite och pappa fick vara min massör. haha
Sen var det tresteg som inte gick bra alls för det började renga och det kändes både i i knät och i låret..

Men men jag åkte hem igen med iallafall ett pers kanske 2 pers.. 5 medaljer, 2 Guld, 2 Silver och ett brons...

Lite bilder från helgen

Åland
Ålandålandålandålandåland

Medaljerna jag tog i helgen
Silver i 80mhäck, Guld i 800m, Brons i 100m, Silver i Spjut och Guld i Tresteg


Tack och hej
L.Johansson

juste jag börjar skolan imorgon så det var sista dagen på sommarlovet idag :(
hejdå

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback