Gröna Lund idag och Tävling igår

Idag ska klassen åka till Gröna Lund men det kanske inte blir någon som åker, får se hur många som kommer.

Idag ska brosan på skolbal och jag tycker det är synd att jag inte är hemma ikväll så jag får se dig fin och sen att jag skulle vilja åka upp till eran bal och se alla när dom går in. Men men då är jag på Gröna Lund

Igår var det ju Kringelspelen och det var en lyckad tävling och en varm och solig dag. Och det var mycket rekord och personliga rekord.
Jag var med i fyran grenar; Spjut, 100m,Längd och Kula och det blev fyra medaljer tre guld och ett brons

Först kastade jag spjut och jag kastade över 25 meter och kom tre:a på det resultatet.
Sen var jag sprang jag bort för att springa 100m och jag vara så nervös innan och det var bara en tjej till som skulle spring. Och när starten gick så låg jag efter redan då men när det var tjugo meter kvar så tappade den tjejen lite och då la jag in en växel till och sprang förbi och träkte ut bröstet över mållinjen, JAG VANN!!! Det var så härligt att komma i målförst och gå upp på prisballen som en riktig kämpe. :) och jag persade på 100m också.

I Längd var det den bästa längd tävlingen jag hade gjort, fast jag vara en fot i från plankan. Jag inlede längdtävlingen med 4,23 och sen så gjorde jag 4,50 och det var pers sen gjorde jag 4,26 eller något sånt och innan tävlingen så hade jag något 4,20 som pers. Men i fjärde omgången så sprang jag på med en lite motvind och fick till 4,58 Ny pers och det blev också dagen bästa resultat i längd och det vann jag på också. Men det som jag kände efter var att jag var hela tiden en fot i från plankan och hoppade endå 4,58 och innan har jag knappt hoppat över 4m så det kändes värkligen bra.
I kulan vann jag också det var det redan klart i första stöten för den handra som kom 2 stöte mycket kortare än vad jag gjorde.

Så det var en lyckad tävling och jag tog fyra medaljer och två pers och solen strålade hela dagen så när jag tävlade så brände jag mig. aj aj ..

Puss&Kram
L.Johansson


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback