Göteborg, Liseberg och idag

Heeej, nu orkar jag igen. Orkade aldrig skriva i bloggen igår efter som jag kom hem så sent från Göteborg, men nu orkar jag så nu tänkte jag skriva lite om släggtävlingen, Liseberg och hur går dagen var och själv klart lite om idag!

Jag börjar men släggtävlingen. Det gick sådär. kastade 30 m något. det var väl sådär asså. Men det känndes ändå kanska bra. men lite sur efter att jag inte kastade längre för hade jag kastade typ 32m så hade jag gått upp två plaseringar men men. Dert kändes ändå bra.
släggtävlingen började ju halv 8 i lördags och den gick ganska snabb. Direkt när jag hade gjort mina 3 kast så trog jag och byte om sen gick pappa och jag till liseberg och var på liseberg halv 9 så på en timme så hade jag hunnit kasta slägga byta om och gå till liseberg det är rätt bra jobbat tycker jag. ;)

Liseberg var roligt, lika roligt som vanligt. haha åkte balder med pappa och bilden blev så himla rolig så då köpte pappa bilden till mig haha skit rolig. ;)
Finns inte så mycket att skriva om liseberg laddar upp bilderna som jag tog istället.

Clara vann största tobleronen
Pappa och Anna bergbanan
Jag och Clara = bästisar
haha jag och Björn-Erik
Meee

Vi drog från liseberg halv 12 och tog spårvagnen och det var riktigt roligt. haha vi satt i i fyllevagnen haha nää men alla var typ hur fulla som helst och hur roliga som helst haha. FAAN Ida fick in en jävla bra flött med en 19 åring haha själv är hon ju inte ens 14 haha det var riktigt roligt.
Men vi var framme vid hotellet vid halv 1b typ tror jag att det var. och då gick jag och la mig på engång för då var jag riktigt trött.

Bilder från resan från Liseberg


Söndag tävlade inte jag i något så jag satt på läktan och kollade. Var riktigt trött och ville hem.
Men jag hade ju beställt nya skor och slägga som kom till ullevi då så jag pigga upp mig med att köpa min slägga och nya kastskor. :)
Brorsan köpte stavhopps skor som var skir snygga

GRATTIS EMMA TILL 3:E PLATTSEN I DISKUS

Min nya slägga
Mina nya släggskor!!! Dom hade jag längtat efter länge.. ;) äntligen!! NU HAR JAG DOM!!

Kommer inte ihåg när vi åkte från gbg men vi var hemma i alla fall halv 10 men vi stannade i Jönköping och tänkade och sen tänkade vi igen i gränna haha men då tänkade vi våra magar med lite godis ;) Och sen tänkade vi engång till i Mjölby haha men lite mat.
Men det var riktigt skönt att komma hem och sova i sin säng.
Sängen på hotellet var så mjuk så jag fick ont i ryggen så jag saknade min säng.

Men det var riktigt roligt nere i Göteborg. Längtar redan till nästa år.

___________________________________________________


Jaaa, idag då.
Idag var jag nere på stan och handlade jag nya jogging skor och ny sport bh.
och sen var jag även till kanslit och köpte ny tävlings tröja och nya sprintbyxor

Faann skorna jag köpte var hur sköna som helst!

Mina nya joggingskor som jag köpte på stadium för 699kr som hade kostat 1299kr ;) Hur sköna som helst

Min nya sportbh som jag också köpte på stadium. Det är en rosa Nike bh.
Mina nya sprintbyxor
Nya tävlings tröjan

Det blev mycket nya tränings saker idag och igår men det behövdes. :)

IDAG var det också en lite släggtävling nere på ip så jag tävlade med dom nya släggskorna och testade klubbens nya slägga en precis som min som köptes samtidigt som min. Den kändes riktigt bra och skorna med fast fick lite ont av dom men det fick jag med dom gamla med i början så dom känns nog bra om några gånger.

Kastade 30.92 idag så det var längre än i gbg men det ska bli längre i västerås på söndag hoppas på pers då. men men vi får se.

Men nu ska jag sova. Nu är jag riktigt trött. ska upp tidigt och hjälpa pappa med tvätten imorgon. klockan 7 imorgon så har vi tvättstugan fan va pigg man kommer va. Men men det är bara att plocka ihop all tvätt jag har och gå nere med det och sortera det sen gå och lägga sig igen.
sen mitt på dan så ska jag försöka få med pappa och Björn-Erik med till gröndal och träna lite men vi får se.

Men nu ska jag sova god natt alla då!
Nu ska jag sova gott.

L.Johansson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback