Usch gillar man friidrott då?

Hejsan godmorgon på er.
Har precis varit sur och förbanad och har duschat snart bär det av till Lidingö och Bosön.

Sur var jag för att jag såg DM:s tidsprogram och det var rikitgt surt. Jag ska hoppas längd och kasta slägga samtidigt. Det värsta var att jag var inte ensam med att de har satt dåligt tidsprogram. Det är 4 klasser till som drabbas av att de ska tävla i två saker samtidigt. En sak är det ju att man sätter samtidigt som med mig längdhopp och slägga för det är bara jag som kompinerar dom två. Men när man setter för flickor 14 300m och längd samtigigt är ju vansinigt. den 14 åriga tjejen orkar aldrig hoppas längd direkt efter 300m loppet det lovar jag. Även som i Pojkar 14 så har man Längd och spjut samtidigt där är det också att alla som sla kasta spjut ska också hoppa längd så det är verkligen konstigt. Samma sak i Kula för tjejer 17 där alla 2 tävlade i kula ska också springa 100m häck.

Snälla asså Det blir inget bra DM när man gör så här och det är så här varje år. Det borde ha lärt sig att jag hoppar alltid längd på DM och kör kastgrenarna. Jag tycker verkligen att det är så tråkigt i alla fall får de här 14 åringarna som är 14 år och ska springa runt och idoter för att kunna tävla. Man får det verkligen inte kul och man tappar intresset för friidrotten då. En idrott som är så rolig för att man kan göra så mycket olika saker i. Men det förstör man helt genom att göra så här. Men nu är dm så liten tävling så det är inte så många personer som drabbas. Men det är 12 st som måste tävla i två saker samtigt i helgens tävling och 12 personer är för mycket. Varför det blir så här är för att några personer vill ha så några timmar på idrottsplattsen.
FRÅGAN ÄR JU DÅ GILLAR NI FRIIDROTT DÅ? JAG KAN VARA TIMNMAR PÅ FRIIDROTTARENAN FÖR JAG ÄR INTRESERAD.

Jaa nu har jag verkligen skrivit av mig. Men det var sånt här jag ville få fram när jag var ordförande i ungdomskometen som jag inte är längre i Sörmland. Det måste bli en ändring. Gör DM roligare.

ska snart åka till bosön där jag ska ficka med längnheten. Men nu ska jag göra mig i ordning vi hörs sen.

Kommentarer
Postat av: Marie-Louise

Bra skrivet Louise!

Postat av: karolinajonsson

jag har börjat och hoppat av två gånger tidigare år, men nu har jag kört sen i våras! :)

2009-08-21 @ 21:40:22
URL: http://jonssonfotograferar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback