Vilken dag. Inget flyt alls

Nu är flytten klar för idag. Idag så hann vi inte med de som vi riktigt hade tänkt. Men det blir aldrig som man har tänkt sig. Idag när vi skulle börja köra och flytta två tunga skåp som vi hade tänkte börja med. Men när vi kom till gamla lägenheten så stod det en lastbil och en traktor som rev asfallten precis utanför porten så vi kunde inte ha bilen där för att pack in där för att packa de skåpen. Efter att vi skulle ha kört de så skullevi köra en massa till tippen men idag vart det ingen tippen. Istället för att ta skåpen som vi inte kunde så åkte pappa och brorsan till slagsta för att hämta våran nya soffa och brorsans bäddsoffa. Så då gjorde dom de istället. Så det tog bilen och släpet och åkte iväg och kom hem efter någon timme med våran nya soffa. Men när vi skulle packa upp den och börja sätta ihop den så var den sönder. tyget på den hade gått hål på och trät under soffan hade gått sönder. Så när vi skulle hämta brorsans bäddsoffa som de inte fick med samtidigt så berättade vi det så då sa de att vi fick komma tillbaka med de delar som var trasiga och byta ute de. Så det vart en massa väder till slagsta idag. Sen när vi hade kommit hem igen så byggde vi ihops soffan och bäddsoffan och de blev bra båda två.

Sen efter det vart de att gå över till andra lägnheten och hämta små saker och sen åkte vi en till vända då jag fixade med alla tv sladdar och packade och ställde i ordning alla mina saker. Sen åkte vi med lite saker och sen åkte till nya lägnheten och nu sitter jag här.
Vilken dag säger jag bara. Inget flyt hade vi idag. De skulle ha kommit och kollat på våran nya lägnhet idag också men det gjorde han inte. Riktigt dåligt. Det är så att jag har något konstig vatten fläck på min tappet som är jättestor som de måste fixa. Får hoppas att han kommer och kollar på den i morgon isället.

Men nu ska jag kolla på film och sova. GODNATT PÅ ER

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback