Hos mormor och morfar.

Hejsan nu har jag landat hos mormor och morfar. Eller har ju varit här ett bra tag nu.
Men nu till hur resan hit gick! Jo, Tåget skulle ju komma in 12.02 men tror ni de gjorde det? NEJ. Utan när jag väl stog upp på perongen så när klockan var 12.02 så kom de upp att tåget skulle gå 12.20 istället. Men sen efter 5 min så kom de upp att de skulle gå 12.48 så då var tåget exakt 2 timmar försenat. KUL. Så då gick vi ner igen och satte oss och då helt plötsligt så ändrades tiden igen och så vart de 12.39 istället så 9 mín tidigare än innan som de sa men sen bara någon min senare så vart de ny tid igen 12.37 och vet ni då var de sista tiden. Så tåget gick 12.37 så jag satt i Södertälje Syd i exakt 2 timmar för jag var lite innan tåget skulle gå egentligen.
Väl på tåget så fanns det ju självklart inga sittplatser så då satt jag i trappan ner till dörren och de var kallt om föttarna men varmt om ryggen eftersom jag hade ett element bakom min rygg. Sen var de lite iriterande när allt folk gick fram och tillbaka och öppnade dörren och inte stängde den efter så vart de ännu kallare plus att de blåste in snö på mig. Men jag kom till Flen där Morfar hämtade mig och sern åkte vi hem till de och käkade lite smörgås sen åkte morfar och jag in till katrineholm och handlade julgran och mat. Så imorgon ska jag pynta granen och den ska bli så fin.. Men nu ska jag bara ta de lugnt kolla runt på bloggar sen hålla mormor lite sälskap och sen blir det nog att hjälpa till med maten sen bara ta det lungt igen efter maten igen.

Vad händer de för er i kväll da?
Idag fick just min bror jullov. Är inte de lite sent tycker ni? 2 dagar innan julafton lite stressigt om man inte hunnit handlat julklappar och så. Men men själv fick jag jullov i fredags och de var ju jävligt skönt de slippa gå upp tidigt nu och slippa åka till Lidingö varje dag fast de är inte så himla jobbigt men skönt att slippa de nu. Så jullovet fram till 11 januari ska bli skönt.

Kom och tänka på en sak. 2 dagar kvar till julafton. Inte många dagar kvar på det här året heller. Året har gått så himla snabbt tycker jag. Sen är det 2010 som gäller och jag tycker de kommer bli lite jobbigt. Jobbigt liksom att säga 2010. 2010 året då det händer mycket igen likson detta året. Men mer om de kommer i året som har varit som jag brukar lägga i 1 Januari

Men som sak nu ska jag kolla lite bloggar så ska ni slippa läsa mer. Ha de bra så länge

Kommentarer
Postat av: Rebecca

TACK!



Myysigt ;)

Postat av: VIOLASIMONETTE

Svar: Haha! :P

2009-12-22 @ 18:16:41
URL: http://violasimonette.bubbleroom.se
Postat av: klaudia

svar; jadå, du själv? :D

2009-12-22 @ 21:13:46
URL: http://klaudiajasionek.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback