Vila i frid

Idag vid 18 tiden så avled en av Södertälje IFs största ledare. Han har varit som hjärtat till SIF och han har varit aktiv och ledare i alla år! Det var han som startade kusens backe terrängen och som cyklade till tävlingar för att de aktiva som skulle åka och tävla fick plats i bussen som fanns på den tiden. 

Helge har betyd mycket för mig med. När jag började springa i kusen så var det han som då sa att jag skulle börja med friidrott eftersom jag var så duktig att springa. Jag var då 6 år när jag började springa i kusen. I alla år sen har jag tänkt och sakt att det var Helge som gjorde att jag började med friidrott. Ofta tänker jag också på att om han inte hade sakt det vem skulle jag vara då? Louise utan friidrott är inte Louise. Friidrotten har blivit en stor del i mitt hjärta. Precis som Helge fast han hade precis hela hjärta för SIF!

Känns konstigt att en person bara kan försvinna. Jag hoppas att du ska få vila i frid nu.
Tack Helge för allt!

Helge blev 91år 

R.I.P Helge
090219

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback