Året 2008

2009 började ju inte å bra tyvärr : (

Men så här var mitt 2008


Januari

Blandade känslor från 2007 började detta år med. Och jag tänkte mest på en massa. image104
Jag viste inte hur jag skulle göra men jag hade mina vänner och främst min underbara Sandra. På 12 slaget när vi firade in det nya året (2008) så bestämde vi och sa att 2008 skulle bli det bästa året. Efter som mitt 2007 slutade så dåligt. Men 2008 började då med blandade känslor som sedan snabbt försvann.

9 januari så flyttade vi för vi fick mögel och vattenskada i våran lägenhet så då flyttade vi till en annan lite längre bort på samma område. Så det var flytt i flera dagar och riktigt jobbigt var det.

14 :e så började min 6 veckor långa praktik på Södertälje sjukhus men var 3 veckor på avd 10 och sen 3 veckor på avd 26 men det blev inte 3 veckor på avd 26.

20 januari var en speciell dag både rolig och tråkig kommer jag ihåg det som. Roligt för att jag var hemma oss Ellinor och tråkig för jag träffa någon som jag inte ville träffa. Men en sak till som var bäst och det var att Ellinor tvingade Jesper att sms mig.

Sen det sista från det här månaden var den hemska saken. Det var att jag blev 18 år :/ haha ni tycker nog jag är knäpp och skriver så här. Men det var verkligen inte kul att fylla 18. Jag kände verkligen inte för det. Vet inte riktigt varför jag kände så men så var det. Men det värsta var att jag hade feber 28 januari HALLÅ man kan fan ändå inte ha feber på sin 18 års dag.
Den vill man ändå minnas som något bra. Men NEJ, NEJ så blev det inte.




Februari   

Började lite roligt. Jag började faktiskt bli lite små kär. Kändes konstigt men så var det. Det var verkligen någ104048-109ot speciellt.  12:e fick jag nog av praktiken på avd 26. Dom var så elaka så ni vet inte hur. Dom sa elaka saker och snackade skit. Jag orkade verkligen. Man får verkligen inte bra självförtrodde när dom sa såna saker till en. Så jag struntade och gå dit. Det blev lite bråk mellan mig och min lärare i skolan pga det men jag hoppas att hon fattar nu efter hur illa jag mådde över det som hände. Men det bästa jag hade folk som stöttade mig när jag mådde dålig av det här. Men en speciell person var Jesper. Jesper som jag snackade hela tiden med om alla som hände och va dom sa. Han tröstade mig fast vi egentligen inte kände varandra så himla bra. Men han fanns där och han gjorde mig så glad. Och nu kommer det lite små kär. Det var Jesper jag var lite små kär i fast jag inte kände honom så bra. Men det kändes som att jag gjorde det fast de. Men sen kom alla hjärtans dag. Dagen som var den bästa i mitt liv. 14 Februari var dagen då Jesper och jag blev en.

Sista veckan i februari så gjorde jag och Ellinor något som jag aldrig i hela mitt liv trodde att jag skulle göra. På sportlovet så gick vi till skolan och hade naturkunskaps lektioner. Fatta det trodde jag inte om mig men men. Februari var en väldigt bra månad trotts det hemska som hände på praktiken. Jesper verkligen räddade mig.

Juste Åsa blev 18år den 14 januari får inte glömma att skriva det. : )  



Mars

Då den 7:e drog skolan till Romme och vi skulle åka skrider. Jag var nybörjare så Kalle fick lära mig. Och kalle kan Klicka f�r att st�nga bildenverkligen åka bra. Så då hjälpte han oss några som inte kunde så bra. Men efter en kvart så hade jag inga problem. Så jag började med barn backen och sen blev det svårare och svårare. Och det var hur kul som helst veklingen. Jag ramlade aldrig eller något haha. Jag var klart bäst och snyggast i backen med mina gröna braller.

8:e så åkte jag hem till Ellinor och firade hennes 18 årsdag. Och det var en dag som jag minns verkligen. Det var verkligen så himla trevligt och Jesper var där och det var så mysigt. Men det roligaste var att Jesper och jag sov på soffan och det var så himla trångt men det gick och det var verkligen hur mysigt som helst. 9:e dagen efter så vart det mys framför tv hemma oss Ellinor med Jesper och Viktor. Jag och Jesper sov mest haha under filmen eller jag sov mest haha. Sen kom Jespers mamma och hämtade honom så då följde jag med honom hem för första gången. Och det var så kul fick ju då se deras ny byggda hus som var så himla fint. Och det var så fint inne tyckte jag med. Trivdes på engång. Sen hade som så söta hundar också. : )

12 Mars så blev Ellinor en stor flicka. Och den 19 så fyllde Mormor år. Mycket födelsedagar den här månaden men det är inte slut med bara Ellinor och Mormor även Sandra blev 18år.

Och den 26 var en hemsk dag fast ändå inte, den dagen så lyfte flygget och landade nere i Spanien. 8 dagar på läger nere i Loret de mar. Åkte med brorsan och vi hade det rätt bra. Tränade bra och så och sen var det skönt att komma bort lite till värmen. Fast jobbigaste var att lämna Jesper. Jag saknade han så himla mycket så ni vet inte hur mycket. Jag kunde inte heller sms så mycket med honom för det skulle ha blivit så himla dyrt men vi hördes lite då och då så jag klarade mig och han nog med hoppas jag.



April

1:a 2:a och 3:e var jag då i Spanien. Åkte hem då den 3:e och det var riktigt skönt de. Klicka f�r att st�nga bildenOch den 4:e fick jag träffa den jag hade saknat mest min kära pojkvän Jesper.

11:e var då jag gick ut för första gången i Sverige. Gick då ut med Sandra och det började verkligen hur trevligt som helst men slutade kanske inte med det bästa. Efter det har jag inte känt för att gå ut något mer. 12:e så var jag på smink kurs på make up store. Fick det i 18års present av Farfar och Gun-Britt så då blev det av att gå. Samma dag då efter så träffade jag Jesper och han och jag, Pappa och Brorsan åkte till heron och gick på bio och såg 21 och den var verkligen bra tycker jag.

Den 23:e så gjorde jag något som jag inte trodde jag skulle göra i hela mitt liv. Jag sprang terräng dm i flen. Och jag blev 3:a haha av 3 haha det gick bra ändå fast det var riktigt jobbigt.

Och den sista dagen 30:e Valborg och det slutade det inte så kul. Åkte hem till Jesper efter skolan och blev sjuk. Kunde inte vara med på middagen så jag låg och sov i hans säng och hade 39 graders feber FAN inte kul. Men sen mådde jag bättre när jag hade fått i mig mat och sen gick vi ut och kolla på brasan vid gården och sen gick vi tillbaka hem och då började jag må illa igen och fick tillbaka febern. Så det var inte en kul natt för varken mig eller Jesper.



Maj

Började med Tävling i sätra som gick sådär. Och den 9:e så fyllde Brorsan år. 17 år blev han. Klicka f�r att st�nga bildenOch den 10:e åkte vi till mormor och morfar och det var hur bra som helst. Vi åkte då till vingåker och shoppade. Och hade det mysigt och det blev ganska varmt sa jag satt i solen och käkade jordgubbar, nötter och drack cider. Det var verkligen livet och hur skönt som helst.

Den 13:e så fick jag en fin present av Jesper som jag ville ha. Fick Paris Hiltons parfym cancan och varför jag fick den var för att den 14:e så firade vi 3 månader och då fick jag den. 15:e fick jag se Som söta hundvalpar som Jespers familj hade fått. Så himla söta verkligen. Ville så gärna ha en av dom.

24: Blev det pers i slägga i sätra och resultatet blev 34,43. Persade aldrig 2007 så nu var det veklingen på tiden.

Och den 31:e så åkte jag till Sara som jag fick i samma klass som mellan 7 och 9 och det var verkligen trevligt men det spårade ur rätt bra men men det hör nu på nästa månaden mer av.



Juni

Vaknade då upp den första och hade så ont i magen så jag sprang till toan och spydde hemma oss Sara. Louise Johansson <3 Jesper LundbergJag fattade verkligen inte varför. Men efter jag hade spytt några gånger så mådde jag bättre i alla fall.

5:e åkte jag till Jesper efter skolan och var där till kvällen. Vi var jätte mycket med dom söta hundvalparna och myste med dom. 6:e var det tävling Kringel spelen nere på ip i Södertälje. Och då gjorde jag mitt bästa längdhopps tävling kanske inte bästa resultatet men bästa plnak träffarna. Var perfekt varje gång. Och en gång för första gången i mitt liv så gjorde jag övertramp och då var det typ 1 mm övertrapp haha kanske inte så kul men jag var ändå himla nöjd med det.

Den 10:e var jag till läkare för jag hade fått ett jätte fult sår vid läppen och magen som det var någon infektion eller något. Så jag fick inte röra någon annan så dom kom i mot mitt sår för det smittades. Men jag fick penicillin så såren gick bort. Men det var inte kul. Det var skolavslutning den 12:e och efter så firade jag det med Åsa, Rebecka och några till. Och den 14:e åkte jag på tränings läger till Gotland. Och det var inte kul att åka dit när man inte mådde så bra av medicinen. 16:e var det tävling på Gotland så då tävlade jag och det var klart sämta tävlingen som jag har tävlat på. Så himla oseriöst och dom kunde inget. Verkligen ingen friidrotts kolla på dom asså. 18:e så besökte alla fårö och det var hur tråkigt som helst verkligen. Och 19:e åkte vi hem. SKÖÖÖNT.

20:e åkte vi till mormor och fira midsommar men jag åkte hem själv så jag den 21:a och träffade Jesper som jag inte hade fått träffat på länge. Den 23:e så var det friidrott skola så då var jag ledare i 4 dagar. Och den 27:e så var det dags att packa väskan igen och åka, men nu bar det av till Göteborg och Världsungdomsspelen. 28:e då fyllde Rebecka 18år. Och samma dag blev det att besöka Liseberg och det var hur kul som helst.  



Juli

Då var det gurkspelen i Västerås så då blev det nytt årsbästa i kula 9,14 och nytt pers i slägga 35,19. Äntligen så var jag över 35 och det var jag i första kastet. 7:e slutade min mobil att fungera och jag fick panik och fick lämna in den och fick ta min gamla. Inte kul : ( 9:e fyllde mamma år. 13:e åkt familjen till sthlm och gick runt och käkade middag på en restaurang i gamla stan. Och det var hur mysigt som helst. 22:e var det DN galan och jag var där och kollade. Mamma fick för hon var funktionär på längdhopp och Tresteg. Så jag fick några autografer av några kändisar. Och satt så himla nära dom med. Så det var skit kul. Men det tråkigaste var att Christian Olssons comeback blev inte så bra. : ( det slutade illa och det var nog den sista tävlingen vi fick se han i. : ( Men jag fick äntligen hans autograf som jag verkligen hade väntat på efter som han har varit min idol så länge. Och dagen efter så var det min tur att tävla på DN- galan youth som är för oss undre haha. Tävlade i spjut och kom 6:a och längd och kom 6:a där med på onsdagen och på torsdagen så följde Jesper med och kollade när jag stötte kula och kom 2:a


Augusti

2:a var jag på marknad med jesper och hans föräldrar och så fick jag en jättefin stickad klänning av Jespers mamma och sen på kvällen så var hela hans familj till heron och kollade på mamma mia. 4:e blev det nytt pers i slägga igen : ) och då blev det 36.21 i pers. 5:e då var det pappas födelsedag. Och den dagen köpte jag min lilla dator med. : )

9:e var det JSM och det gick åt skogen. Hade så himla ont i ryggen. Den här månaden fick jag för först gången kolla när Jesper tränade hockey. Och den 14:e så hade vi varit tillsammans i ett halv år. : ) fast jag fick inte träffa honom eftersom jag den 15 åkte till åland och tävlade och kom hem den 17:e. sen efter fick jag min present av han och det var make up kurs på make up store. Som jag inte har varit på än. Illa verkligen. Sen den 24 var det DM och då blev jag 1,2,2 och 1,2,2 så det blev pers i diskus och nytt årsbästa i kula. Sen den 31 var det fösta castormat och då blev det nytt årsbästa i spjut och nytt pers i slägga med 1 cm 36,22


September

Då fick jag besöka läkare och ta massa blodprover och så och träffa en sjukgymnast som fixade mitt bröst muskel och min rygg. Men samma dag som jag tog blodproverna så persade jag i slägga 36.66 blev det. Och sen efter att jag hade fixat min rygg så tre dagar efter så persade jag med 1 m i spjut, och nytt pers i diskus och nytt års bästa i kula. Så det var bra att knäcka ut ryggen.  12:e så var det skol-sm i Sollentuna så på fredagen så tävlade jag i spjut och kom 8:a och på lördagen så var det slägga och det gick inte bra. Missade finalen med några cm och kom 9:a : (

Och den 22:a var jag duktig och sprang för första gången en mil på löparband nere på gröndal. Och 30:e så var det skolfotot haha och det vart ju sådär asså haha. Sen var jag, brorsan och pappa till solna och provade ut och köpte en stav till brorsan.  


Oktober   

Börjar bli rätt trött på att skriva och det hände inte så mycket den här månaden. Köpte Sex and the city filmen och kolla på den 1000 gånger. Sen fyllde Jespers mamma 40 år så då var jag med och firade henne och fick ett jättestort pack av mig och Jesper. Var och shoppade på Ikea och handlade en massa.




November 

Då fyllde Morfar år. Åkte då till mormor och morfar. Och sen åkte till lager 157 i Hälleforsnäs. När vi skulle hem. Klippte av mitt hår på hälsomässan och sen var även samtidigt på mat och vin mässan och båtmässan. Köpte då proteinpulver, en grej för håret och så. Sen började alla funderingar på vad jag skulle köpa till Jesper i födelsedags present. Men jag hittade till slut. Sen började det närma december och jag fick en Rosa julgran och jag mådde pysiskt inte bra. Men det gick över snabbt. Så blir det ibland när man tänker så mycket.






December  

Då fick min mobil hälsa på igen oss servis igen och det 8:e fyllde Jesper 18 år. Jesper blev en stor pojke men han firades den 6:e då hade han Gäster hem oss han och då fick han mina presenter som jag gav han. En peak väska och hals band. Det var ett dela hjärta halsband med våra namn på. Då han fick en halva med Louise på och jag en med Jesper på. Sen den 13:e så var jag oss Farfar och Gun-Britt på Barn-kalas som dom kallar det för. Så då hade dom en fotograf. Som gick och foto när vi kom och sen tog familjen bilder och så. 15 så var jag med klassen till Danderyd sjukhus och kollade på en operation och det var sådär men rätt bra i början men inte på slutet. 20:e så åkte jag till Jesper och jag fick min julklapp och han fick den av mig. Jag fick Sex and the city boxen som jag hade önskat mig så mycket. Sen den 21 så åkte jag till mormor och firade jul där. Och sen tröttnade jag på att vara där den 25:e och åkte hem till Jesper. Så jag tog tåget från Flen och åkte till Gnesta och där hämtade Jesper och hans pappa mig. Sen var jag där från torsdagen och sen var där tills måndag när jag åkte hem och tränade. Men söndagen så var jag och jesper och hans mamma och tränade på gröndal och det var kul. Och sen efter åkte till stan och köpte min klänning som jag hade på nyårsafton.

Och sen då på tisdagen var jag hemma och nere på stan och hittade det sista som jag behövde och sen på onsdagen på nyårsaftonen så åkte jag till Jesper. Och det var den bästa nyårsafton.


Men 2 timmar efter 12 slagget så hände det som jag inte ville skulle ha hänt.


Kommentarer
Postat av: Filippa

Vad hände ? :/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback