Blir så sur över de nya reglerna

Usch vad jag har de nya reglerna de hade på friidrotten idag.
Idag började lag em och de hade nya regler som var helt katastrof enligt mig och säker många fler. Helt idiotiska var de verkligen. Varför plocka bort de sämsta på lång löpningen, varför bara 2 försök i kast och höjd och sen bara 6 st som fick 2 till. Sprint grenarna så om man gjorde tjuvstart så åkte man ut direkt.

Sprinten tycker jag väl var helt okej men va fan i lång löpningen är det ju så himla dåligt. Som en spansk tjej blev utvisad att kliva av men såg inte de så hon fortsatte och kom typ fört eller vad hon gjorde och sen kom hon ändå näst sist och sen helt plötsligt var hon diskad. Fa fan är det för regler. En lång löpare kan ligga sist och sen öka och vinna. Det är inte ovanligt att de ligger lite längre ner i startfältet. helt katastrof. sen de här med att låta någon kliva av. Svenska tjejen på 1500m hinder så knuffades det precis innan de skulle ta bort än så hon snublade till och kom inte i kapp så då åkte hon ut. Och som på 5000m herrar så var det en polak som låg efter svensken men sendan så åkte svensken ut före polaken. Va fan är de då? Kunde inte fuktionärerna se eller?

Aja blir så sur. Det blir ju inte friidrott. Man fokuserar på den som är sist och kollar inte på den som vinner eller ligger fört. Man tappar all friidrotts skönhet. VA FAN DET DÄR ÄR INTE FRIIDROTT.

Fast jag är kastare så har jag inte gnällt så mycket åt reglerna där. har gnällt och blivit sur över den grenen som jag hatar att kolla på för att det är så långtråkigt. Men idag var det helt tvärtom. idag blev det ju ändå lite spänning om vem som skulle åka UT? nää fan jag blir uppröd. Lägg ner skiten om man ändå ska första Lag em

Ni som inte förstår detta ska jag exempel till.
tänk er att man spelar en fotbollsmatch och ena lagen leder med tex 10-0 och då vid halvlek så blåser domare av och säger att laget som har gjort 10 mål har vunnit matchen bara för att de leder så stort och då är det onödigt att spela 45 min till.


HELT SJUKT!! NÄ FAN NU MÅSTE JAG SLUTA SKRIVA FÖR JAG BLIR BARA MER OCH MER SUR ÖVER DOM HÄR NYA REGLERNA. Sämsta he har kommit på.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback