Massage grundkurs dag 2

hejsan på er nu är det dags att blogga igen. Jag har börjat blogga nu senare på kvällen eftersom jag är lite seg när jag kommer hem från skolan vi 20 i 6 tiden och vill äta och bara vila. Men snart är det dags för sängen. Har nyligen varit i sängen och värmt mig under täcket och kollat på tv. Men nu är det dags att blogga.

Idag var det massage kurs igen andra dagen var de då och som håller på hela veckan. Idag gick vi först igenom alla grepp från igår och började med 20 mins massage och det var helt underbart kan jag säga er. riktigt skönt att starta en dag så. Sen tog vi lite teori lite namn på olika muskler och vad som är mening med massage och vad som inte bra att göra och  lite lagar och regler. Sen efter det gick vi igenom rumpmassage som vi kallade det och det var väl lite halv läskigt först men sen när alla tog av sig brallerna och gick i troserna så vart de mer naturligt och alla sa sen att man gör ju så på stranden med så det kändes bra då. Men när man masserage rumpmusken (stora sätesmuskelen Gluteus maximus) Så skulle man ändå dra ner underkläderna lite mer så man kom är hela muskelen så det var att man låg där och det kändes som att man visa halva rumpan. Fast de gjorde man inte man skulle sprcis se (skoran) om man säger så. så det kändes lite konstigt först men sen vart de mer natyrlig som sakt när alla låg där och de andra masserade. Men fick vi lära oss efter det att massera lårets bakmuskellgrupp (hamstrings) och sen även vad muskelen (triceps surae) och sen avslutade vi med fotmassage och det var inte så farligt som jag trodde de skulle var. Så idag fick vi lära oss en massa nytt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback