DN-Galan & DN-Galan Youth

Jaha då var DN-GALAN och DN-GALAN YOUTH över. 
DN-Galan i fredags var riktgit kul. Kul att se Bolt förlora och även se min favorit i spjut förlora, Torkildsen. Men de var en riktigt häftig och härlig kväll. Bilder kommer så fort som möjligt. Tog en massa bilder på världs eliten. Jag satt precis bakom spjutet längs ner vid banan och alla friidrottare kom ut precis där så jag fick en massa bra foton på olika friidrottare. 

Sen idag och igår så har jag varit domare i spjut på DN-Gala youth. De är en ungdoms tävling som ska likna en riktgt galatävling för eliten. Så de är deltagare från andra länder och de filmar och sänder på webben och på storskärm inne på arenan och på en massa tv apparater utan för arenan. Så de är en väldigt rolig tävling där man får testa på hur de är att tävla som eliten gör. 

Men som sakt jag var då huvuddomare i spjut och de innebär att jag tog och kolla på alla att de ite gjorde övertramp. Riktigt kul var de och kul att jag fick den uppgiften. De trodde jag aldrig att jag skulle få. Men gud va mycke beröm jag fick både igår och idag. Men idag fick jag mest. Så han som är tyå sveriges bästa domare krävde att jag skulle gå domarkurs för han tyckte jag hade verkligen talang för att dömma och jag var nästa generations domare. Så de var riktigt kul att de kom fram litre folk och berömde med. 



Jag satt en meter i från Bolt!!! RIKTIGT COOLT!!  




Mer bilder kommer

Kommentarer
Postat av: Joel

SÅg bara din brosa men missa dig=) säg till han att han får se lite gladare ut:P

och sluta hålla på med året:P

2010-08-09 @ 00:05:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback