PERS

YEEEEEES!!! Idag tävlade jag på Gurkspelen i Västerås och satte nytt personligt rekord. ÄNTLIGEN säger jag bara. de var 14 månader sen exakt sen jag tog förra rekordet som var på 40.17 och idag kastade 40.94m. Men Jag hade faktiskt ett till kast över 40m. I först kastet så gick jag i och tog de så lugnt så jag kunde ha lika gärna ståt silla och kasta. Kom bara 33 m sen fick jag in och tyckte till lite väl mycke och gjorde ett x. Sen i tredje vart de runt 38m och sen i fjärde var de 40.05 de nästa längsta kastet jag någonsin gjort och de var nytt årsbästa. Och då tog jag de bara lugnt och tänkt att jag ville öka. Men när jag gick in i ringen så hade jag ingen tanke om att jag ville kasta långt. Kommer inte ihåg va jag tänkte. Jag ville bara gå in och gör som jag gör på träningen. Bra snurrar och bra släpp och trycka ut släggan bara och de gjorde jag bara i de femte kastet som varv 40.94 m. Sen i sista kastet så tryckte jag på ännu mer och då tänkte jag lite för mycke och de slägga flög utan för sekton. Men riktigt nöjd.




fick glass av mamma för att jag persade. Sen innan tävlingen så stannade vi vid en godisaffär som har hur mycke godis som helst. 

 

Kommentarer
Postat av: Emmy clASSON

Vilken affär <3


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback