Träningen 9/3 - 10

Imorse så vart det då ett pass här på Bosön. Körde häckgång som vanligt. Börjar nästan alltid med de på skolans pass. Tycker de är en bra start på dagen och man kommer igång verkligen. Man är inte lika stel och man kör många övningar och de tar även mycket. Blir kanske slut efter en halvtimmes hoppande och gående över häckarna på  olika sätt.

Efter häckgången så vart de släggträning. Det gick riktigt dåligt i början men helt plötligt hände det något. Plötsligt så fick jag verkligen till de. Snurrade riktigt bra och fick perfekt tryck i avslutnings varvet och trycke i foten och bara kasta i väg släggan på de sättet som man verkligen ska kasta slägga så har jag aldrig kastat förut. Så de var så skönt att verkligen känna när man får stopp och kraften går ut i släggan plus att jag hade bästa balansen då med. Så jag bara stod där och hade helt plötsligt gjort mitt bästa kast någonsin som de kändes i alla fall. Men vad hände sen resten av kasten?. Jo självklart fortsatte jag kasta så där bra. RIKTIGT KUL VAR DE.. Så lycklig att jag börjar känna de hur man egentligen ska kasta. 

LÄNGTAR TILL ÅRSDEBUTEN! 



Kommentarer
Postat av: .

Då blir det 26 meter i årsdebuten då?

2010-03-09 @ 15:56:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback