Igår och idag

Träningen igår :
Morgonen:
Värmde upp först men några varv och sen vart de lite stegringar och tenjning och så. Sen körde jag 3 st flygande 30. och jag persande igen.

1. 4.05 vart första och de var pers men i andra löpningen satte jag jag till ett riktigt bra lopp.
2. 3.99
3. 4.05 Så de var pers dag i löpningen dagen efter tävlingen.

Kvällen:
kastade jag först slägga och de gick ganska bra får jag säga. De var några kast som inte vart superbra men inte heller dåliga. Testade lite nytt som verkar fungera bra. I alla fall igår funkade de bra.
Men ett kast vart riktigt dåligt. Då hamnade jag på rumpan och de var inte skönt. Slog i ryggen i ringkanten och även foten. Men jag reste mig snabbt och borstade av mig smutsen jag fick på mig och sen hämdade släggan och sen efter någon min så stod jag i ringen igen och fick på ett riktigt bra kast.

Sen efter släggträningen var de dags att gå ner till banan där jag körde 60m , 80m, 60m, 80m men inte max. vill bara springa bort lite i fötterna sen vart de lite snabba fotter över små häckar och sen gick jag skotkärra. Sen var de ner jogg.

Idag:

Först så fick vi vara i labbet på bosön och kolla när en i elit gruppen gjorde ett syreupptagningstest. Var riktigt roligt att se hur de går till men ibland fattade jag inte så mycke om va han snackade om men de var kul i alla fall och kolla och få vara i labbet och se hur maskinerna och allt fungerar. Men syreupptagningstest för man när man springer på ett löpband.

Sen när vi hade varit där så var det dags för mitt test. och idag testade jag min max puls. Så vi fick en pulsklocka var och sen började man jogga och sen skulle man stegra fraten för varje varv tills man kom upp till sit max och när man gjorde de skulle man orka ett varv till med den farten. Vart riktigt många varv faktiskt tycker jag. Trodde inte de skulle bli så många. Men man kollade på pulsen precis när man slutade springa efter de sista varvet och jag kom upp till 204 i puls. Vet inte riktigt om de är super eftersom de är inte jätteintresant i min gren. Man tror de är helt okej. ELLER?
Men de var de jag han på träningen idag.


Kommentarer
Postat av: jenny

tackar!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback