2010

Förra året vart de mycke text idag nämner jag lite vad som händ under månaden med punkter sen med mer bilder.
Roligare att se bilder en massa text att läsa. :)


JANUARI

• Jag började designa min blogg själv. Innan tog jag hjälp men nu satte jag mig ner och lärde mig och det var inte svårt. 
• Jag hamnade på första sidan på blogg.se
• Jag fyllde 20 år och vart så kallat VUXEN på riktigt. 
• Jag och Jesper bokade resa till Turkiet.





Bilder
1. Min första egna header jag gjorde. 
2. Bilden som hamnade på första sidan. 
3. Jag när jag firade min 20 årsdag


 

FEBRUARI

• Jag tävlade i vikt och slog nytt personligt rekord fast jag hade haft träningvecka i skolan och hade fått mer pass i ben än i vanliga fall.
• Jag började läsa prestations pyskologi.
♥ Alla hjärtans dag = 2 år med min älskade Jesper.
• Martin Mutumba har föreläsning i skolan.
• Jag gick stanna hemma i några dagar från skolan pga att det inte gick någon trafik över jord eftersom de kommit så mycke snö.
• Var på 50 årskalas









Video / Bilder
1 . Jag när jag kastar vikt.
2. Presentkort på H&M som jag fick av Jesper i 2 årspresent.
3. Bild på snön som hänger ut över huset mitt i mot mitt.
4. Jag på 50 års kalaset.



MARS

• Vi hade Bosödagen i skolan. Och jag var visade runt gästerna. Tommy Söderberg var även där och föreläste.
• Jag åkte till Falun på Svenska friidrotts förbundets årsmöte. Var där Lör-Sön så det vart många timmars möte och de vart god middag och mycke friidrotts snack.









Bilder
1. Jag innan rundvandringen
2 . Tommy föreläser.
3. Jag utanför där vi hade årsmötet.
4. Inne i salen där mötet var.



APRIL

• Vi hade Bosögalan så det vart middag och prisutdelningar och en massa dans.
• Jag började designa en kompis blogg.
• Det vart utgång med brudarna på 550.
• Första släggpasset ute.
• Mysig dag med fika och en massa hopp med Rebecka.
• Syrran åkte till Franrike och bodde i kloster.
• Brorsan tog på sig sin studentmössa.
• Valborg firade jag med Jesper, brorsan, mamma & Pappa nere vid maren.
• Min blogg fyllde 3 år..


















Video / Bilder
1. Bilder från bosögalan
2. brudarna från utgången
3. Bild från första träningspasset ute i sätra. 
4. Rebecka & Jag
5. Video på mig och rebecka när vi hoppar på stutsmattan. 
6. Brorsan när han har satt på sig mössan.
7. Jag och Jesper på valborg.
8. Majbrasan vid maren. 
 


MAJ

• Första släggtävlingen för året. och det vart en hyfsad bra start på säsongen med 37.80m som resultat.  
• Brorsan fyllde 19 år
• Promenad i ravinen. där gick jag mycke som liten men hade inte varit där på flera år.
• Jag stukade foten rejält och hade massa problem länga med foten. Tog nog 2 månader innan de vart bra igen. 
Jag hade väldigt ont när jag stukade foten så jag satt och gjorde friidrottscollage eftersom jag saknade träningen då.
• Pga av min fot och jag orkade inte gå på den så mycke så fick mamma köra runt mig på vagnen på ikea när vi var där och handlade.
• Jespers familjs hund fick valpar.
• Sprang scania milen (5km) och slog pappa. fast mitt problem med foten. 
• Var på Sex and the city kväll på VILA och fick handla lite billigare och se på modevisning. 
• Moster hafe betongutställning. Som jag var och kolla på.
• Tränade slägga i olika skor. (joggingsko på ena foten och kastsko på andra) Men det gick bra ändå.













Bilder
1. Väskan är packad inför tävlingen
2. Brorsna och jag när han fyllde år.
3. Jag i ravinen.
4. Min onda fot.
5. friidrotts bilder
6. Mamma & jag på ikea
7. Hundvalparna
8. Jag efter scaniamilen
7. outfiten jag hade på satc kvällen på vila
8. Moster på hennes utställning
9. Träning i två olika skor. 



JUNI

• Jesper kom över med rosor och glass (första gången jag fick blommor av honom) Som lite tröst eftersom min fot hade blivit sämre igen.
• Gun-Britt fyller 70 år
• Kringelspelen på hemma plan.
• Klassdag med kubb & boule
• 9 Juni tog brorsan studenten
• 11 Juni fick jag sommarlov.
• Nya svenska rekord i slägga & kula (Damer)
• 16 Juni så åkte jag och Jesper till Turkiet. (Läs alla raporter och se alla bilder
HÄR)
• Kronprinsessan gifte sig hemma i sverige när jag var i turkiet.
• Midssomar hos mormor & Morfar
• Var ledare  på f riidrottskolan. 










Bilder
1. Rosorna jag fick av Jesper
2. Bild från 70 års kalaset
3. Bild på mig från kringelspelen
4. kubb dags på Klassdagen
5. Brorsan när han tog studenten
6. Lärarna när dom sjöng på skolavslutningen. 
7. Nya rekord hållarna 
8. Jesper & Jag i turket. 
9. Jag på midsommarafton




JULI

• Jag och Jesper var hundvakt till de små valparna.
• Första doppet i kalla sverige.
• 2 Juli var de dags att åka till Göteborg och tävla i världsungdomsspelen.
   nytt årsbästa vart de och jag började närma mig perset. 39.41 vart resultatet.
• Mamma fyllde år och vi firade de hos mormor & morfar.
• Brorsan tog en massa bilder på mig hos mormor & morfar under samma helg som vi fira mamma.
• Vi köpte en system kamera canon EOS 450D
• Jag gjorde en fotobok.
• Jag åkte till Gävle och tävlade.
• Vi bada på tunanäs.
• Jag började få igång foten igen och klarade av att hoppa över häckar.
• Pappa & Jesper spelade tennis och jag fick testa med.
• inflyttningsfest hos Rebecka & emeile
• Jag klipte av mitt långa hår.
• Det var övningsvämning hemma när de regnade jättemycket.
• JAG PERSADE I SLÄGGA I VÄSTERÅS 40.94m



















Bilder
1. Jag med hundvalparna
2. Jag kommer upp från de kalla vattnet.
3. Brorsan och jag i Göteborg
4. Jag på spårvagnen från Liseberg
5. En av bilderna på mig som brorsan tog i mormors och morfars trädgård.
6. Nya kameran
7. Framsidan på fotoboken som jag gjorde.
8. Jag på tävlingen i gävle
9. Bad på tunanäs
10. jag hoppar häckar på träningen.
11. Jag testa på tennis.
12. Rebecka & jag på inflyttnigsfesten
13. Mitt hår kapades av.
14. Översvämmningen.
15. Bild från vesterås där jag satte perset. 


AUGUSTI

• Emma gren vart 2:a i EM och slog nytt pers & klarade 2,01.
• Var på slottet med mamma.
• Pappa fyllde 50 år
• Var på DN-Galan och fota en massa.
• Var funktionär på DN-Galan youth.
• Fick rosa urban hörlurar av Jesper som jag använder på träning och tävling.
• JSM i Karlstad. Vart 5:a och jag satte pers 2 gånger om. Bästa tävlingen jag någonsin gjort typ. Gick in och persade i första kastet. Sen vart de fyran x i rad sen gick in och persade i sista kastet. 
• Skolan startade igen 23 aug och jag gjorde ett sommarcollage.












Bilder
1. Emma gren
2. slottet
3. Jag som funktonär
4. Bolt när han gick förbi mig en meter i från mig
5. Hörlurarana jag fick av Jesper
6. Jag på JSM
7. Sommarbilderna



SEPTEMBER

• Träffa Tjejerna från högstadiet.
• Inspark för de nya i skolan. Efter vart de middag och fest. ingen bild från detta tyvärr.
• Röstade i valet för första gången.
• Jag fick alla rätt på anatomi prov. Kunde inget dagen innan men plugga sten hårt kvällen innan och fick alla rätt.
• Lärde mig frivändning på egenträningen i skolan och fotades med Anders Gärderud som vi har på egen träningen. 







Bilder
1. Bilder på tjejerna
2. Jag röstar
3. Pluggar till Anatoni provet
4. frivändning
5. Jag och anders gärderud



OKTOBER

• Syrran tog en massa höstbilder på mig och några användes till en header jag hade.
• Föreläsning med Stefan Holm och köte hans bok.
• Var på Södervandring med klassen. En lärare på skolan visade runt oss och berättade massa historier.
• Vi hade klasskampen i fotboll. och allt spårade ut på slutet och fick avsluta efter bråk. 
• Vi hade specialvecka i skolan och jag fick lära mig Dartfish.
• Sen kom Höstlovet










Video / Bilder
1 & 2 .  Bild som syrran tog. 
3. Stefan Holm och jag
4. Södervandringen vi sitter och lyssnar i solen.
5. Jag på klasskampen
6. Dartfish filmen som jag och brorsan gjorde.



NOVEMBER

• Morfar fyllde år
• Det vart en bloggpaus efter som min mormor gick bort. En hemsk sak. Det värsta som har hänt i mitt liv. Kan inte beskriva i ord och tänker inte försöka med det eller att skriva det här. Men min mormor betydde väldigt mycke för mig. Jag vet att hon är den finaste ängelen i himlen som ser oss hela tiden. ÄLSKAR DIG MORMOR.
• hamnade på första sidan på friidrott.se. Var på ett möte för Lag em som ska gå i sthlm i år. och då tog de en bild som hamnade där.
• Var på bröllop för första gången. Det var bröllop och dop samtidigt och de var Jespers kusin som gifte sig. (har ingen bild från detta)
• Syrran fyllde år.




Bilder
1. Bilden från friidrott.se
2. Mormor



DECEMBER

• Var på Vip kväll på VILA. De bjud på bubbel och tilltugg och vi fick 30 % på allt. Riktigt trevligt var de. Vi fick även höra lite om vårens trender vad som gäller då. 
• 3 dec var de mormors begravning. En tung dag var det. 
• Vi hade rörelsetest i skolan
• Min lilla Jesper fyllde 20 år och vart en stor pojk.
• Monopol kväll hos Alfred och Rebecka i deras nya lya. 
• Jag vart lucia på bosön
• 17 dec fick jag jullov och jag sjöng för skolan & på kvällen vart de förfest hos Rebecka och emelie sen vart de utgång på 550.
• 22 dec åkte jag ner till morfar och fixa lite inför julen.
• Julafton hos morfar med familj och mosters familj.
• 26 dec mellandagsrea i Katrineholm. Åkte hem till södertälje igen efter de, 27 Rea i Södertälje och 29 vart de i sthlm. MASSA SHOPPING vart de
• Mamma och Moster bokade Ullaredsresa. Så i sommar drar vi till ullared och shoppar. :)
• Sen vart de nyår och den firade jag hemma och Jesper var här. Så vi åt god middag och kolla på hockey











Bilder
1. Rörelsetestet. gick OK på allt.. YES!
2. Jespers collage när han fyllde 20 
3. Rebeckan var grym på monopol och vann lätt. 
4. Jag som lucia på Bosön
5. bild från utgången på 550
6. Julgranen som jag klädde
7. Min outfit på julafton
8. Brorsan, jag och min kusin väntar på julklapparna. 
9. Jag och Jesper på nyårsafton



SÅ DET VAR LITE OM 2010.. NU HOPPA JAG ATT 2011 BLIR ETT BRA ÅR. 
2010 var en bra år med en massa skoj men slutade inte så kul med min mormors bort gång. 
men om jag ska nämna några saker som varit höjdpunkter under 2010 så var de. 

RESAN TILL TURKIET MED JESPER. 
JSM. PERSADE 2 GÅNGER om.
 
 
NU kan 2011 starta på riktigt.


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback