Bakat lchf bröd

Bakat lchf. Riktigt enkelt och fort fick de. Riktigt goda med. jag gjorde de lite större för enligt receptet så ska de bli 12 jätte små frallor men jag gjorde 7 st och vart lagom små.


Recept

1,5 dl mandelmjöl

2 msk sesamfrön

2 msk fiber fusk

1 tsk bakpulver

0,5 tsk salt

2 st ägg

1 dl crème fraîche

2 msk smält kokosfett


Så här gör du

• sätt ugnen på 200 grader

• blanda madelmjöl, sesamfrön, finerhusk, bakpulver och salt i en bunke

• tillsätt sedan ägg, crème fraîche och kokosfettet och rör om till en jämn smet. Låt sedan degen svälla i ca 5 min

• dela degen i små bitar och forma dom till små runda bullar. Lägg bullarna på bakplåtspapper och grädda i mitten av ugnen i ca 15 min och låt de sedan svalna på ett galler. Servera sen med gott pålägg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback